Over mij
In sociale gelegenheden praat ik niet graag over mezelf. Al schrijvend gaat mijn toetsenbord sneller dan ik kan bijhouden. Dat is een terugkerend fenomeen trouwens. Waar anderen liever hun verhaal door de telefoon doen, stuur ik een aandachtig opgesteld appje als er een boodschap overgedragen moet worden. Dat ik van schrijven mijn business heb gemaakt, is dan ook geen verrassing voor mijn directe omgeving.
Mijn keuze voor copy
In maart 2022 keerde ik terug uit Latijns-Amerika, na een geweldige soloreis van ruim een half jaar. Ik besefte dat ik in geen enkel collegejaar zoveel heb geleerd als tijdens deze zes maanden. Het plan voor de periode ná mijn reis had ik bewust volledig opengelaten. Een master viel logischerwijs (?) onder de opties. Voor iemand die houdt van schrijven, leek het een voordehandliggende keuze, met nog een scriptie in het vizier.
Totdat ik me realiseerde dat ik nooit mijn geluk zal vinden in het schrijven van wetenschappelijke teksten. Met mijn creatieve brein ben ik veel meer op mijn plaats in een corporate en innoverende omgeving. Met copywriting voeg ik graag waarde toe aan de content strategie van start-ups en mkb’s met een duurzame missie.
En zo stond ik ineens in mei, een kleine twee maanden na mijn terugkeer uit Latijns-Amerika, op de stoep bij de Kamer van Koophandel in Den Haag. En was ik officieel een zelfstandig content marketeer. Ik stapte met een big smile weer in de auto naar Alphen aan den Rijn. Wetende dat ik de juiste keuze had gemaakt. Een keuze die helemaal “Fleur” is.
Ik ben een echte weegschaal. Niet alleen doordat ik op 8 oktober geboren ben, want voor astrologie ben ik te nuchter. Toch kan ik niet om mijn libra-eigenschappen heen. Balans staat daarbij centraal. En dat is een thema dat vaak terugkomt. Alleen al doordat ik op de middelbare school zowel Wiskunde B en natuurkunde, als economie en Frans in mijn vakkenpakket had. Ik kan met zowel cijfers als letters goed overweg. Inmiddels weet jij waar mijn voorkeur naar uit is gegaan.
Balans dus. Ik ben een rationeel persoon, maar ik houd van spontane plannen. Ik ben analytisch ingesteld, maar mijn creativiteit staat altijd aan. Ik ben een typische introvert, maar ik heb veel extraverte eigenschappen. Ik ben vegetarisch, maar ik stap het liefst 3x per jaar op het vliegtuig. Oh, wacht…
Naast sport en reizen, vallen duurzaamheid en minimalisme onder mijn interessegebieden. Ik streef daarbij absoluut niet naar perfectie. Ik geloof ook niet dat dat bestaat. Die vlucht naar Guatemala had ik voor geen goud willen inruilen voor een treinreis naar Parijs. Ik geloof erin dat we juist ná het arriveren op bestemming een verschil kunnen maken. Maar goed, dan dwaal ik af naar mijn reisblog Flora Flies. Die ik toch even genoemd wilde hebben, want daar stop ik het liefst evenveel tijd in als in Bloom with Content.
Zo, dat was behoorlijk wat info over mij. Waarom ik dit allemaal deel? Omdat jij straks met mij – Fleur Kok – aan de slag gaat. Niet met een marketing bureau, niet met een team aan copywriters. Niet eens met Bloom with Content. Dat is de bedrijfsnaam die bovenop mijn facturen staat, omdat Fleur Kok bij Engelstalige opdrachtgevers wellicht voor verwarring over mijn type dienstverlening kan zorgen…
Leuk dat je tot zo ver gelezen hebt. Ik kijk ernaar uit om meer over jóu te weten te komen. Waar kan ik je mee helpen?